tisdag 29 september 2015

DELAD GLÄDJE...

I kväll har TeamK tagit steget ut och börjat jobba för att sprida traillöpningen i Österbotten. Vi drog igång med en första traillöparkväll ute vid Fäboda och det var ett ivrigt gäng både erfarna och nya löpare som slöt upp. Vi tränade löpning på klippor, sand och stigar dessutom slipade vi också  lite löpteknik genom fartövningar och konkreta tips. 






Kvällens pass räckte ungefär en timme och 30 minuter och vi hann både prata om upplägg inför ett längre pass, lite tips på utrustning och vad man bör tänka på för att spara energi under sitt löppass. Eftersom kursen startade 18.30 hann det bli alldeles kolsvart i skogen innan vi hittade fram till bilarna. För många var det en ny erfarenhet att springa längs stigar i mörkret i enbart pannlampans sken och jag tror vi alla fick upp adrenalinet en aning. 




Det känns så underbart roligt att få lotsa nya löpare in i denna fantastiska värld. Glöm snacket om tider, glöm din fokusering på kilometrar, bara spring och njut. Det var en vacker höstkväll ute vid havet och dagens pass gjorde gott för både kropp och själ. Att få träffa nya intressanta människor är alltid kul och bara genom denna delade upplevelse kom vi ett steg närmare varandra. Jag hoppas vi blir fler som sluter upp i fortsättningen, det finns hur mycket plats i skogen som helst. Idag var det ungefär 10 löpare som sprang med K trail och friluft och vi är glada över den enormt positiva respons vi får. 



Vi delar gärna med oss av den glädje vi känner ute på stigarna i våra löpdojor. Välkommen med nästa tisdag! Känslan finns där och väntar på dej, jag lovar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2019 - Året då allt hände!

Jag är lite dålig på att blicka tillbaka. Allt för ofta är det full fart framåt som gäller. Denna höst jag har jag dock tvingat mej själv at...