måndag 24 april 2017

NÄR DRÖMMAR BLIR VERKLIGHET


Team Nordic Trail Finland


Det är konstigt hur livet för en ibland. Hur man plötligt landar i ett ögonblick då man inser, shit alltså jag står verkligen här nu. Det händer på riktigt.
I ett blogginlägg i februari 2015 beskriver jag en löptur i fjällen som TeamK gjorde längs Jämtlandstriangeln sommaren 2014. Det var egentligen då ett litet frö till en trailcommunity föddes. Det var då jag för första gången såg ett gäng från Team Nordic Trail som såg ut att ha otroligt trevligt, som peppade varandra, tränade tillsammans, njöt av naturen och åt god mat. Det såg inbjudande ut. Så inbjudande ut att jag tog med mej tanken hem. Tänk om...
Vid ett flertal tillfällen ute på våra löprundor i Alperna har jag träffat på Miranda Kvist som är VD för Team Nordic Trail. För ungefär ett år sedan började vi lite försiktigt spåna på idén att ta över konceptet till Finland. Det formligen kryllar av trailentusiaster i Finland för tillfället och vi tänker att många säkert vill ha ett sammanhang, en community att träna och utvecklas tillsammans med. 





 I mars hölls den första ledarskolningen för blivande Team Nordic Trail dragare på finländsk mark på Norrvalla i Vörå och målet var att starta upp en grupp i Jakobstad och en i Vasa. Vi var ett gäng på 10 personer som slöt upp och hade en fantastiskt trevlig helg med traillöpning i fokus tillsammans med utbildare Robin Johansson från TNT i Stockholm.
Under den senaste veckan har vi kört uppstarter i både Jakobstad och Vasa och totalt kom över 70 löpare för att träna med oss under premiärveckan. Helt galet!
Vi ledare stod tårögda och såg hur alla härliga löpare gav järnet över stock och sten i den fina vårkvällen och i allt det enkla vi har att erbjuda känner vi att det finns något oändligt mycket större. 
Jag tror det är samma känsla som jag kände den där allra första gången jag sprang trail. Känslan som fått mej att fortsätta springa. Varje dag.
Markus Torgeby säger det fint "När jag springer är det något som funkar. Allt blir tydligt. Jag springer utan klocka för att få känna hjärtat och andningen. Jag tror att vi människor alltid behöver ett motstånd. När vi har ett motstånd är det enkelt att fatta beslut. När vi springer är det också ett motstånd. För mej fyller naturen den funktionen."





Kanske är det så enkelt att vi är i vårt rätta element när vi springer trail. Där det är enkelt. Där det finns motstånd. Där vi får andas och höra hjärtat slå.
Vi är ett otroligt taggat gäng eldsjälar som brinner för traillöpningen och tillsammans kommer att jobba upp Team Nordic Trail Finland för att nå så många löpare som möjligt. På sikt kommer vi att starta upp på flera orter och vill du ha ett toppengäng att härja runt med i skog och mark är det bara att hänga med. Mera info hittar du på Team Nordic Trails hemsida.
Löpåret 2017 har börjat på bästa tänkbara sätt. Nu har vi en fantastisk trailcommunity och framtiden är främst uppbokad av en sak, traillöpning i alla dess tänkbara former. Håll i hatten och enjoy the ride! Shit alltså, Team Nordic Trail Finland är verklighet. Det händer på riktigt!




1 kommentar:


  1. This is a good selling high-end watch site orologi replica
    y the ride! Shit alltså, Team Nordic Trail Finland är verklighet. Det händer på riktigt!
    This is a good selling high-end watch site fake watches

    SvaraRadera

2019 - Året då allt hände!

Jag är lite dålig på att blicka tillbaka. Allt för ofta är det full fart framåt som gäller. Denna höst jag har jag dock tvingat mej själv at...